TRX-træning

TRX er en ny populær amerikansk træningsform, som ikke blot har vundet indpas hos danskerne, men også hos Kjellerup Fysioterapi & Træning. TRX træning styrker din stabilitet og core. Træningsformen har den fordel, at du får styrket din ryg uden at overbelaste den, da det kun er din egen kropvægt du arbejder med. Træningseffekten er stor, da du udelukkende arbejder med din koordination og balance uden at overbelaste din krop.

Hos os kan træningen forgå såvel indendørs som udendørs, idet vi har fået anlagt en udendørs TRX-station med gummiunderlag.

Nøgleordene ved TRX er:

  • Styrke
  • Udholdenhed
  • Balance
  • Koordination
  • Fleksibilitet

En yderligere fordel ved TRX er, at træningen er tredimensionel i modsætning til træning i maskiner, hvor man ofte kun har mulighed for at lave øvelser i to retninger. TRX træning er ”slynge træning”, der består af to lange stropper, med håndtag for enden. Stropperne kan hænges op, hvor end det skal være og her er det fleksibiliteten kommer ind. Man kan nemlig træne, hvor man ønsker det – fx. i et træ på din løberute.

 

Hvem bruger TRX?
Alle kan være med til TRX træning, fordi du kun arbejder med din egen kropsvægt. Hos Kjellerup Fysioterapi & Træning har vi både motionister inden for cykling, løb og svømning, som anvender vores træningsområde. Vi har ligeledes patienter, som bruger TRX til genoptræning, hvis de for eksempel har haft en hjerneblødning eller skal trænes op efter skader.

TRX Træning hos os


Ønsker du at begynde til TRX bliver du instrueret i alle øvelserne, inden du får adgang til træningsområdet. Derudover har du mulighed for at tilmelde dig vores TRX hold.

Hvis du er medlem hos os, kan du frit benytte vores udebane. Der er altid faguddannet personale, som kan hjælpe dig, hvis du er i tvivl om du udfører øvelserne korrekt.

Top